Welkom op mijn reisblog!

2 november 2019 - Lienden, Nederland

Na alle voorbereidingen is het bijna zover! Vrijdag (08-11) vertrek ik naar de Filipijnen en zal ik verblijven in de stad Iloilo. Hier verblijf ik in een huis met ±20 andere medische studenten of afgestudeerden. De eerste zeven weken zal ik mee gaan draaien op verschillende afdelingen van het Western Visayas Medical center. De eerste twee weken hiervan zal op de afdeling 'surgery' zijn. Het ziekenhuis beschikt over negen operatiekamers. Vervolgens ga ik twee weken meedraaien op 'internal medicine'. Dit is de drukste afdeling van het ziekenhuis met maar liefst 65 bedden. Veel voorkomende ziektebeelden op deze afdeling zijn: knokkelkoorts, elektrocutie en brandwonden, sepsis, steekwonden, tropische ziekten, longontstekingen en ontregelde diabetes. Hierna ga ik één weekje op 'orthopeadics' meedraaien en de laatste twee weken zal ik afsluiten op de afdeling 'obstetrics en gynaecology'. Hier vinden ongeveer 10-15 geboorten per dag plaats. Ik ben al gewaarschuwd voor de cultuurshock en ik vertrek met de instelling dat ik geen dingen wil veranderen, maar juist wil leren van hun cultuur. De diensten in het ziekenhuis duren ongeveer 6 uur, dus er is genoeg vrije tijd. Ook in het weekend hoop ik veel leuke uitstapjes te kunnen maken!

Kerst en oud & nieuw vier ik in de Filipijnen, waarna ik op 7 januari naar Bangkok vlieg om hier het backpack avontuur aan te gaan.

1. Reislogger:
    2 november 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!